tisdag 8 februari 2011

Rosett fritt


Vi kör rosett fritt idag...men inte snöklumps fritt.
Attans för tösnö, det blir stora klumpar på nolltid. Alize och jag njöt trots det i solen under vår lunchpromenad.


Lilla fröken var lite skruttig under natten, verkar som hon hade något som retade i "näsan". Hon drog in luft ideligen genom nosen. Efter ca. en timme blev det bättre och vi kunde sova vidare (inte så lätt, vi var oroliga) men hon har varit pigg under dagen och dragit i luft så där bara enstaka gånger. Nu har jag inte hört henne göra så en enda gång sen jag kommit hem från jobbet. Hoppas att hon fått bort det som retat i näsan, kanske något hårstrå eller något sådant.

2 kommentarer:

  1. Låter som det skulle kunna vara noskvalster.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag funderade på det så jag har kollat med veterinären men dom trodde inte det. Vi fick rådet att avvakta. Alize gör bara så där någon enstaka gång nu.

    SvaraRadera