onsdag 8 september 2010

Vi kom fram.


Bilen lät som ett skadeskjutet gammalt tröskverk på vägen upp till lappland men den tuffade på lika troget som en liten Yorkie :-). Vi kom upp i måndags kväll trötta efter lång körning och Alize trött av tristess av att ligga still så länge. Jag åkte först till min storebror i Bjurholm och lämnade av min mor som följde med som sällskap. Han och två av hans söner var på fotbollsträning så Alize fick rasa av sig på planen innan hon och jag körde de sista fem milen till Fredrika där far bor.
Sedan dess har far och jag (och Alize) lagat bil i två dagar. Nu kan jag stoltsera med att jag kan en hel del om att byta kamrem och generator på en Toyota :-).
Måste bara nämna att vi stack till Lycksele och köpte en begagnad generator kl. 07.30 i morse, gäsp, det tar på att ha semester med morgonpigg far...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar