onsdag 3 oktober 2012

Nyklippta Alize


Kom på att jag inte visat hur Alize ser ut efter min klippning...inget proffs som varit i farten direkt men jag tycker att det blev riktigt skapligt om jag får säga det själv :) Alize har inte klagat ett dugg men tyckte nog att det var skönt när det väl var över...ca. 60 min höll jag på tror jag och Alize stod snällt på bordet hela tiden.
I ansiktet hade jag nog kunnat klippt kortare men var lite feg då det är svårt att få till det jämt och snyggt. Nästa gång blir det en tur till hundtrimmet...tyckte dock att det var bra att göra det själv nu innan värsta vintern kommer och det behövs lite päls igen. Alizes päls har en förmåga att tova sig då den blir lång även fast jag borstar och kammar noga varje dag, så det gäller att klippa med jämna mellanrum. Brukar även hålla nere pälsen då det är snö så det inte fastnar så mycket med snöbollar på benen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar