lördag 16 april 2011

Dagens rosett


Röd med swarovskisten i mitten, så såg Alizes rosett ut när vi gick på fotbollsmatch idag. Vi matchade med det nya röda halsbandet också men det har jag inte fått med på bild.

Alize spanar på husse som fixar med båten som vi ska sjösätta imorgon.
Båten som ska få bli blötlagd är nu tvättad, vaxad och noggrant genomgången = premiärfiske från båt imorgon. Jag tänker bara bidra med att köra båten till hamnen, efter att Alize fått springa av sig och jag fotat lite så tar jag bil+båtkärra och åker hem. Fisket överlåter jag till gubben med kompis. Nu när jag ändå skriver om gubben kan jag avslöja att det inte bara är båten som är noggrant genomgången utan just i skrivandets stund går han genom draglådan....vi har alla olika lördagsnöjen :-) Inför premiären har det också inhandlats nytt spö och ett gäng nya drag som man bara måste ha!?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar