tisdag 5 april 2011

Gerbera

Är lite såld på keramik från märket Gerbera...
Fick en stor rektangulär gratängform när jag fyllde 40år av min goa vän med gubbe, tyvärr krackelerade den och fick reklameras. Igår fick jag äntligen en ny, hallonröd vacker form :-) För presentkortet jag fick från mina arbetskamrater köpte jag en limegrön skål + att jag kompletterade med en turkos skål, visst är de fina!!
Jag har sedan tidigare en stor pajform i samma serie som är gräddvit, färgerna passar så fint ihop alle sammans.
I den här kan man göra världens godaste lasagne till hela tjocka släkten :-) älskar stora rejäla keramikformar. Ett stort + för de vackra färgerna.

Till lasagnen serverar man vitkålssallad i den ena skålen och den andra får nog innehålla någon typ av efterrätt, inte tokigt alls. Mysiga färger till sommarens alla grillmiddagar utomhus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar