söndag 13 mars 2011

Dagens rosett

Idag visar vi den sista av "köpe rosetterna" som Alize har från Gustav & Evita. Den här skulle vara röd med vita prickar men den ser inte så prickig ut. Deras rosetter är söta men tyvärr väldigt slarvigt gjorda med stora limklickar som syns. Jag tycker att det skulle vara kul med fina rosetter som jag inte gjort själv också, mina känns så "hemmagjorda" för mig. Men eftersom jag syr för hand och inte använder lim till annat än swarovskistenarna blir det inget kladd på mina. Jag fortsätter jakten på den perfekta rosetten ;-)
En liten fröken som tyckte om att komma hem efter helgens utflykt. Under veckan ska vi till att bada liten motsträvig vovve + att raka bort vinter pälsen på öronen. Har som jag sagt tidigare med flit låtit pälsen växa ut lite på dom då det varit så kallt och inför vår norrlandsresa. Men nu ska vi fixa till öronen ordentligt igen.
Ska till att boka klipptid snart också, Alize har blivit fruktansvärt långhårig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar