fredag 2 mars 2012

Dagens "blomma"


En liten blomma i lila och vitt pryder min lilla vovve idag :) 
Nu börjar jag längta riktigt ordentligt efter våren med alla blommor och spirande grönska. Tänk när de första Krokusarna tittar fram och lyser upp så fint i rabatterna.
Alize och jag har varit ute på en långpromenad som blev ett hopkok av både skogstur och vanligt gatutraskande...liten smutsgris fick jag med mig hem...blev tvungen att skölja av tassarna och under lilla magen...avslutade med dragkamp om handduken. Medan Alizeflickan vilade på sängen körde jag igång med stora fredags städningen...nu är det dugligt fredags fint hemma hos oss :) Gissar att jag inte har så stor lust att göra så mycket mer idag än att bara njuta av att det är fredag så det lutar mot att köra på hämt mat idag, det var nog fyra månader sedan sist så familjen gillar nog min ide.
Man blir skönt trött efter promenader...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar