onsdag 21 mars 2012

Dagens rosett


Rutigt blev det idag, vit och röd rosett med vita pärlor i mitten.
Här hemma har vi slagit oss ner i soffan efter en riktig toppendag. Jag slutade tidigt och hade planerat in en lång skön promenad med Alize...gubben hörde av sig strax innan min arbetsdag var slut och ville följa med om jag hade tid att vänta en timme med promenaden...lätt val...givetvis väntade vi :)
Väl hemma passade jag på att plocka undan för att förbereda för dammsugning efter promenaden + att jag klippte Alizes klor i väntan på gubben.
Vår promenad blev en riktig långpromenad...80 min i skogen...back upp och backe ner, pust ...solsken...Tussilago...citronfjärilar och fågelkvitter... massor med prat och planeringar inför helgen...men fy vad vi var trötta men nöjda när vi kom hem...Alize sprang lös hela tiden och det riktigt syntes vad hon njöt.
Värsta överraskningen väntade hemma...sonen hade kommit hem och sett att det var undan plockat...-Jag tyckte att jag lika gärna kunde passa på att dammsuga, säger grabben!?! Vilken kille va? Han hade plockat ur och i diskmaskinen också. Mamma och pappa var mycket glada kan jag säga :)
Efter en sväng till affären för storhandling och sedermera matlagning har jag även tvättat och gjort premiär med torkning på torkvindan ute, nu är det vår :)
Min onsdag har varit toppenbra!
Min älskling.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar