måndag 23 april 2012

Dagens rosett


Dagens rosett blev denna...färgen visar inte sig från sin rätta sida tyvärr då den är mörkt roströd och inte vinröd som det ser ut...svårt att få till rätt färg på fotografier ibland. I mitten sitter i alla fall ett hjärta som dekoration.
Jag och Alize har precis varit ute på kvällspromenaden och har nu satt oss tillrätta i soffan, jag med en kopp kaffe och Alize med ett tuggben. Vi har alla våra laster :)

Jag håller på att fixar och packar inför Londonresan...mycket som ska göras innan jag åker...skönt att inte ha en massa saker som ligger och väntar när jag kommer hem. De manliga medlemmarna i familjen blev klippta igår så nu är de fina inför Valborg...jag tvättar för att inte ha ett tvättberg när jag kommer hem (jo då, gubben vet hur man sätter igång tvättmaskinen, men inte hur man sorterar...så träningskläder får han tvätta)en del sticklingar som behövde nya större krukor blev omplanterade, jag har städat och plockat undan en del...ja, listan kan göras lång...
Imorgon ska jag klippa klor, ta fram Alizes försäkrings papper (de har bara jag koll på...lika bra att lägga fram dessa för säkerhets skull) ladda alla kamera batterier, fota lite inför kommande blogginlägg, köra manikyr + pedikyr, sola och sedan kanske andas en stund om jag hinner :)
Jag har tyvärr dragit på mig en jobbig förkylning...satan så dum tid att göra det...
Mattes sötnos...ska få något fint från Harrod´s



2 kommentarer:

  1. Hälsa London från mig och hadet bäst!Kramar.
    Warga med familj.

    SvaraRadera
  2. Stora kramar till er också. Ska dricka en öl och tänka på dig :)

    SvaraRadera