tisdag 12 juni 2012

Ta hand om mig själv kväll


Min gamla Orbitrek har fått jobba ikväll...
Jag bestämde mig när jag var på jobbet idag för att jag behövde en "ta hand om min själv kväll". Det behövs ibland att man stannar upp och tycker om sig själv. 
Jag började som sagt var med en rejäl uppvärmning på min Orbitrek, sedan var det dags för ett fys pass med dessa vänner...
Ser enkelt ut men med rätt övningar blir jag riktigt trött och genomkörd...det är min rara dotter som satt ihop mitt tränings program.
Efter att träningen var överstökad blev det lite hemma spa...

Började med att smörja in en väldoftande ansiktsmask...dock var den rosa så jag såg inte riktigt klok ut...
Det gjorde jag medan badkaret fylldes med hett vatten...mumma för trötta muskler :)

De här svarta "skitarna" är faktiskt svarta badrosor...tro det eller ej...vattnet är också mycket missvisande...det var knallorange av en badbomb med doft av persika. Min rara dotter älskade sådana saker när hon var yngre så vi har ett överflöd av bad grejer som behöver användas upp...jag jobbar på det.
Benen är numer släta och mjuka efter rakning (igen) kan passa på att rekommendera Niveas shower & shave tvål...jättesmidigt och funkar superbra.
Jag hade även fotvård med nagelklippning och fotfilning...mjuka fötter som inte kommer att ge problem under träning :) Skulle dock behöva lite manikyr också...önskar att jag hade någon som fixade mina naglar, tänk vilken lyx. Jag har inte varit på proffs manikyr sedan jag var till Turkiet...två år sedan...det var underbart.
Hur som haver...jag har haft en skön "ta hand om min själv kväll", längtar reda efter nästa gång :) 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar