söndag 12 augusti 2012

Årets tuffaste dag?


Med tanke på rubriken och fotot kanske man kan tro att jag har värdens värsta baksmälla idag, men icke...utan det är sista dagen på min semester...nu får ni inte tro att jag inte tycker om mitt jobb och mina arbetskamrater för det gör jag men jag tycker att det är mycket trevligt att ha semester. 
I år har vi varit hemma ovanligt mycket och det beror givetvis på Elzas ankomst till familjen :) vädret har inte visat sig från den bästa sidan men det har känts ganska ok ändå, jag har kommit igång med joggandet riktigt skapligt och så har jag klippt av mig håret...tja, inte så tokigt + att sonen fick jobb :)
Tur att jag har lite skoj att se fram mot...Ålandsresa med dottern på söndag, resa till norr/Umeå i september, kurshelg i Stockholm med hotellövernattning...alltid lite lättare att starta upp igen med några små guldkorn framför sig tycker jag.
Idag då, jo har mest myst så gott det gått med mensvärk från helvetet, druckit mängder med kaffe och vatten, misslyckats totalt med middagen...hade tagit upp älgkött till en god söndagsgryta...kokade torrt efter att ha blivit bortglömd och brände fast i grytan, jippi! Det blev makaroner och korv istället...smaskens, not!
Ja en helt underbar sista dag på semestern...fasen det ska nog bli skönt att gå till jobbet i morgon i alla fall.
Längtar faktiskt till att dricka kaffe med fina arbetskamrater :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar