söndag 23 december 2012

Nu är det klippt...

Under arbetets gång...

I fredags hade jag fullt upp...Alize blev klippt, äntligen. Det tar sin tid att komma igenom stora frökens päls vill jag lova...hon har ju inte en typisk Yorkie päls direkt...tät och ullig är hela fröken. Men efter ca en timmes jobb hade jag lyckats minimera pälsbeståndet avsevärt.

Det blev en rejäl hög med hår kvar på mattan efteråt och Alize såg desto smalare ut...fast i ärlighetens namn fanns det ganska mycket Alize kvar...
Efter lite trixande så blev jag hyfsat nöjd med klippningen...lite finputs finns kanske kvar att fixa i ansiktet...inte lätt att få till det perfekt tycker jag.
Huvudsaken är att det blivit kortare och att det inte bildas så mycket tovor av snön...i vår är det klippning av ett proffs som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar