söndag 9 december 2012

Rena fina flickor

Rena och fina...Elzas ögon ser dock ut att kunna döda...
I fredags var jag en riktig tidsoptimist...men jag han i alla fall bada mina fina flickor. Alize som avslutat sin behandling av öroninflammation var i ett skriande behov att tvättas då örondropparna är oljebaserade. Hon såg allt annat än ren ut...flottig, stripig päls på vänstra sidan av huvudet och en bra bit ner på halsen. Jag fick faktiskt gnugga in henne med Yes där det var som värst och det tre gången innan jag fick bort allt...shamponering och balsam på det. Det verkade som om Alize ville duscha den här gången...medan jag förberedde inför tvagningen kom hon självmant och satte sig bredvid badkaret och väntade, undrets tid är tydligen inte förbi :)

Klippte och fixade till flickornas öron efter en sväng med hårfönen...valde dock att inte raka dem nu då vi har så kallt...-16grader....är nog skönare att ha lite päls på öronen då.

Resterande fredags kväll roade jag mig med att skjutsa dottern på konsert + att jag gick och firade med en god vän som fyllde år :) Gubben då, ja han den stackaren var och åt julbord...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar