lördag 16 februari 2013

Invigning :)


I morse invigde jag nya muggen med Elza på...gott kaffe i fina muggen :)
Klockan ringde 07.30...jag hade lovat i ett snällt ögonblick att jag skulle köra gubben till fisket...stön...men gubben hade ångrat sig och stannade hemma. Men jag var redan för vaken att det var lika bra att stiga upp och göra lite nytta. Vi fixade kaffe och satt i soffan och insöp tystnaden och lugnet en stund.
Sedan drog jag igång med städning, klippte gubbens hår, tvättade en massa "udda" kläder som inte passar in i stora massan av tvätt...fixade Alizes tassar, lagade kalops till middag, gubben satte upp nya linor i tvättstugan, ja vi fixade bort en hel del stora och små måsten...
Jag har inget emot att "offra" lördag förmiddag på städning och fix när jag ändå inte ska någonstans, det betyder bara att jag inte behöver stressa med det i veckan när jag kommer hem trött efter jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar