tisdag 12 mars 2013

Ny omgång...


Då var det dags för en ny omgång med pencillin...Alize började slicka på ena framtassen i fredags och mycket riktigt var en tå röd, svullen och varig. Fasen vad det är mycket med flickorna nu...jag blir tokig!
Hur kul är det att upptäcka detta en fredag eftermiddag när man står i begrepp att åka och fixa en fest för två 70 åringar...tur att veterinären tyckte att det var ok att faxa ett recept till apoteket så jag bara behövde åka dit. Som om inte detta var nog...några minuter senare fick jag en propp i ena långfingret...tur att dessa ytliga proppar inte ska vara farliga, men ont gjorde det och då det var första gången för mig blev jag lite orolig.

Men...nu mår Alizes tå bra igen och vi ska givetvis se till att vi fullföljer hela kuren...mitt finger mår också bra och nu är det bara att ta nya friska tag och spurta vidare... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar