söndag 22 maj 2011

Dagens rosett


Ljusgul med swarovskisten i mitten, allt för att matcha den underbara solen som skiner så fint idag.
Jag och Alize har haft en dag för oss själva då resten av familjen är på Lidingö och idkar fotboll i olika former (gubben=tränare, dotter=spelare, son=publik). Jag har haft trevligt kaffebesök, mannen som Alize fått sitt Z:a i namnet efter och sedan blev det en långpromenad med ett kaffestopp på vägen hos Alizes älskade extramatte. Tanken var att sedan fixa klart i växthuset men jag blev påhoppad av den gigantiska latmasken så det blev bara lite gjort i växthuset.

Alize har i alla fall fått sina öron rakade och kantklippta idag. Tror ni hon är tacksam för det...icke :-)

2 kommentarer:

  1. Jättehärlig blogg du har :) jag ska själv skaffa en liten yorkshireterrier så det är jättekul att se alla bilder på alice!

    Jag har en fråga, vad har alice för mått och storlek på kläder, halsband etc.? Visst skiljer det sig mellan olika hundar men skulle behöva några ungefärliga mått att gå efter.

    Mvh Anna

    SvaraRadera
  2. Hej Anna!
    Tack, kul att du tycker om bloggen :-)
    Som du själv skriver så skiljer sig storleken från vovve till vovve. Alize är en ganska stor yorkie då det var tänkt att vi skulle ta valpar på henne. Har tyvärr inte möjlighet att mäta henne i skrivandets stund men kan göra det och göra ett inlägg under veckan.
    Men som du kanske märkt är jag en vän av Hurttas hundkläder...på täckena har Alize i rygglängd 30cm. I övrigt så måste jag mäta halsen och runt gomagen, så jag får återkomma med bättre info.
    Kul att du valt en Yorkie...mycket hund i liten kropp.
    /Madeleine

    SvaraRadera