söndag 29 maj 2011

Hundutställning


Idag har jag varit på hundutställning i Herrgårdsparken i Österbybruk...gick bara runt och kikade och fotograferade lite...skön avkoppling efter gårdagens slit. 
Vacker miljö, vackra hundar och mycket att titta på = kul. Men tyvärr tog bedömningarna en faslig tid...tydligen var det en hel del "praktikanter" som var med för att lära sig dömma. Vilket är en positiv grej det var bara det, att jag på grund av detta inte orkade vänta till Yorkarna skulle ställas ut. Det dömdes ca 10 hundar/tim. istället för 20-25 som det brukar vara.

Mellanpudel i full fart.

Lydig godissugen långhårig Chihuahua med vackra färger.

Snöboll? Nä en luddig söt Bichon frise

Visst är dom häftiga! Kinesisk nakenhund i ringen.

En Yorkie i väntan...lång väntan.

Vansinnigt söt, Kinesisk nakenhund...Powder Puff.


Mexikansk nakenhund.

Jag kan väl inte säga att jag önskar att inskaffa en Mexikansk nakenhund...inga vackra vovvar i mina ögon. Under dagen pratade jag med en man som hade just den här rasen, jag fick även klappa och känna på en vovve. Super häftig känsla, vet inte vad man ska likna det med...en ny rolig erfarenhet i alla fall. Men söta...nja, charmiga ja, kanske.





3 kommentarer:

  1. Tack,för mycket bra bilder,Och det verkar bli nya raser,mysiga hundar! Vår lokaltidning UNT kanske vill ha dem,bra fotat".Eva m.vovvarna.

    SvaraRadera
  2. Hej! Kom in på din sida av en slump och fick se att det är min Mexikan du har på bild ovan :)

    Hälsningar
    Christina och Chicka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha, ha vad kul :) Har efter detta inlägg träffat några fler av rasen och börjar se charmen i dessa vovvar :) De har dock en aning mindre päls än mina...Kul att du hittade hit och att du skrev en liten hälsning.
      Kommer ni till Österbybruk i vår så kanske vi ses:)

      / Madeleine

      Radera