fredag 3 juni 2011

Vilken underbar dag...

Äntligen klar i växthuset...

Vilken superdag...solsken och hela familjen samlad...
Först lite gnäll, jag har haft ont i mitt högra öga sedan i måndags och under natten till onsdagen svullnade ögonlocket upp = läkarbesök =inflammation, huvudvärk och hängig. Idag är ögat fortfarande svullet och jag är superförkyld :-( men, men åter till den underbara dagen när vi fick jättemycket gjort.

Gubben; klippte gräsmattan, tog bort getingbon, fixade undan båtkärran och plockade undan slipersen.
Sonen; körde trimmer i hela trädgården och var hantlangare till sin far + tog bort maskrosor.
Dottern; rensade under träden och barkade, tog upp maskrosor, solade.
Brorsonen; bar jordsäckar åt mig och gödslade i växthuset, sågade bort döda grenar.
Jag; planterade i växthuset.

Efter detta slit åkte vi till Idrottsgården för detta...
Fotboll...
"ungarna" och gubben fick leka av sig lite efter att ha slitit med trädgården sedan frukosten...

 Liten lycklig Yorkieflicka var också med och sprang...hon älskar att vara på detta ställe...springa, springa.
Själv satt jag bara och fotograferade, både spelare och vovve, är ju inte så pigg direkt, enögd och snuvig.
Lirarnas dojor...från vänster; son, gubbe, dotter och brorson.


Sedan blev det duschning och grillmat före vi avslutade dagen med...

Grillning av jätte marshmallows, mums.
Det är inte så ofta som vår familj är tillsammans en hel dag ...det brukar alltid vara så att någon kommer och går. Så den här dagen har trots att jag är sjuk varit helt fantastisk och vi har fått mycket gjort utan större ansträngning. Kul också att ungarna också tyckt att det varit en toppen dag.
Men nu är det god natt för mig, hejsan svejsan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar