fredag 7 oktober 2011

Växthuset = klart

Albinogurka?

Inte var det någon vacker syn som mötte mig när jag tittade in i växthuset idag...gurkor i alla sorters gröna nyanser...från vackert gröna till oaptitliga gul/vita. Vi har inte hunnit med att äta upp alla fast jag givit bort till höger och vänster. Kastade 18st gurkor i komposten!?!

Tomma odlings bänkar...

Nedgrävda krukor med perenner för att överleva vintern...
Undanplockat och rengjort

Några utemöbler har flyttat in och nu är växthuset stängt inför vintern, skönt att det är klart för i år.
Jag burrade alltså upp Alize och husse ur soffan och drog med dem ut i trädgården för några timmars slit :-)
Gubben städade i boden och eldade skräp och jag roade mig med växthuset som synes...
Om ni undrar vad Alize gjorde....

...så hjälpte hon mig i växthuset så klart...

Kan tala om att bad står på schemat inom en snar framtid (och rakning av öron).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar