onsdag 21 november 2012

Mattes lilla sjukling.


Igår efter jobbet åkte jag och Alize till detta förhatliga ställe...veterinärstationen...det var dags att ta bort lite tandsten på Alize.
Fick höra att små hundar och från terrierfamiljen är lite extra svåra att söva...de är envisa som synden och ska inte somna...och mycket riktigt...Alize vägrade släppa mig med blicken och somna, de fick ge henne lite extra för att hon skulle sluta kämpa.
När tandstenen var väck passade jag på att klippa klorna i lugn och ro...jag ryckte även håret i öronen...veterinären fick ta en titt i öronen då jag tyckte hon var så röd och "smutsig" i vänstra örat...och mycket riktigt...öroninflammation...

Det var bara att ge sig iväg till apoteket igen och hämta ut örondroppar till mattes lilla sjukling...tur att det finns bot. Alize är otroligt duktig när jag droppar i öronen på henne...ligger stilla hela tiden.
Lite groggy tjej.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar