tisdag 20 november 2012

Redo för vintern.


I söndags efter att huvudvärken försvunnit jobbade jag flera timmar ute i trädgården...tanken var att klippa ner alla utblommade växter + fixa det sista i växthuset innan vintern.
Jag hade enorm energi och for runt som en galning...Alize gjorde mig sällskap så arbetet kändes bara roligt. Hon följer mig överallt, när jag krattar, klipper växter, tömmer skottkärran och även är med inne i växthuset. 
Med detta fina sällskap lyckades jag få allt klart inför vintern, när jag bara hade fyra krukor kvar att gräva ner inne i växthuset fick jag kaffegäster...gjorde ett snabbt avslut och sedan kändes det fin, fint att gå in och fixa fika när man fått undan allt som skulle göras.

Här vilar mina blommor som sitter i krukor under sommaren...jag brukar gräva ner dem i växthuset med kruka och allt...lucköppnarna i växthuset är intagna och så nu är mitt lilla "hus" igen bommat för säsongen.
Firade som sagt var med kaffe i trevligt sällskap :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar