torsdag 8 november 2012

Utställningsfix


I morgon kommer Elzas uppfödare Eva  hem till oss och gör en liten koll på hur Elza ser ut...kanske lite putsning av öronen och så...Eva har en bra trimmer så det blir kanon att fixa öronen med den inför lördagens utställning.
Själv vet jag inte om jag kan följa med...det har varit en hel del på sistonde och jag måste prioritera...Elza kommer att ha det bra utan mig och bli väl omhändertagen, men det känns ändå lite tråkigt att inte vara med...får se hur det blir...vill ju gärna vara där och fota.
Hur kommer det att gå då...ja, det vette tusan...Jämfört med Alize så har Elza tunnare och ljusare päls men det är nog mer rätt för en Yorkshireterrier, är hon för tunn eller tjock...hur ser bettet ut, vad är ok för en valp med dubbeltänder och allt? Kommer hon att gå fint? Står hon fint på bordet?
Ja, många frågor är det...här hemma står och går hon fint men det är med mig...blir kanske annat på lördag. En sak är jag inte orolig över och det är att hon inte vill gå...denna lilla fröken är väldigt framåt...snarare är det risk för att hon kommer att dra. 

Hur det än går så är lilla fröken vacker i mattes ögon...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar