fredag 9 december 2011

Dagens rosett


Dotterns favorit rosett blev det idag, gamelrosa med vita pärlor i mitten.
Alize har fått sina klor klippta och blivit ordentligt genom kammad från nos till svanstipp till hennes fasa :-)
Tur att man alltid får lite godisbelöning efteråt...det gör att liten vovve alltid står stilla och snällt fast hon helst skulle vilja vara någon annan stans. Inser att det måste bli en vända till hundtrimmet inom en snar framtid...Alizes päls växer som ogräs...jag måste ringa på måndag...hoppas det finns någon tid före jul...jag är ju sjukskriven så jag kan som tur var ta vilken tid som helst.
Sötnosen vilar i soffan.
Fick en fråga o jag använder någon typ av spray på Alizes tassar/päls som gör att snö inte fastnar som stora klumpar...jag har en sådan spray men har bara använt den några fåtal gånger...jag är säkert larvig men vill inte spruta på förmycket grejs på henne då hon sedan slickar sig om tassarna och får det i sig. De gånger vi använt sprayen har vi planerat att vara ute extra länge och jag har sedan tvättat tassarna när vi kommit hem, men visst fungerar den fin fint. Bra att ha hemma för just de tillfällena...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar