tisdag 27 december 2011

Mors tomte



Tänkte att jag skulle presentera vår hustomte, han har bott hos oss i ruskigt många år nu. Tomten vår sitter i sin stol i vardagsrummet hela året runt men under julen flyttar han fram till granen där han sitter och njuter i glansen från alla ljusen.
Jag kommer som sagt var inte riktigt ihåg hur länge vi haft honom men det jag däremot vet är att det är min duktiga mamma som gjort honom :-) Han är otroligt välgjord med stoppad, ledad kropp med kläder som man kan ta på och av. Alla kläder är i ull och själva tomten har tovat ansikte med ull som skägg. Visst är han fin! Tyvärr saknar han en fru...vi har blivit lovade att tomtemor ska komma att flytta hem till oss i framtiden, tänk vad tomtefar ska bli lycklig då :-) Vi väntar...
Alize var inte långt borta då jag fotograferade tomten...en riktig liten linslus det är vad hon är det. De är ett vackert par tillsammans...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar