måndag 26 december 2011

Dagens rosett


Idag kör både Alize och jag på brunt...jag i klänning och Alize i rosetten...rosetten har lite Burberry inspirerade rutor och har en bärnstensfärgad swarovskisten i mitten + brunt band bakom.
Alize har alldeles nyss kommit hem från en promenad med dottern och ligger nu bredvid mig i soffan och latar sig :-)
Vi har fikat mest hela dagen här hemma...+ att jag börjat fila lite på nyårs menyn. Jag har en "grov" tanke på vilka råvaror som ska användas men inte mer...alltså måste jag söka runt efter recept så allt blir perfekt...sedan ska jag planera hur bordet ska se ut, även där har jag det grovklart...färger är bestämda. Ska se till att ta mig till blomsteraffären i morgon och göra en beställning :-)
Än vet jag inte hur många (om det ens blir någon) ungdomar som kommer att närvara men klart är i alla fall att vi blir fyra vuxna.
Snön är borta nästan överallt som ni ser, men Alize är lika söt ändå :-)
I morgon kommer två mycket goda vänner förbi...visserligen vid två olika tidpunkter :-) med den ena (Alizes älskade extramatte) ska jag boka Londonresa :-) längtar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar