söndag 18 december 2011

Skogspromenad


Nu har vi precis kommit hem från världens blötaste skogspromenad, bara slask och regn...fy vad vi frös innan vi var hemma i stugvärmen igen. Nu sitter liten Alize och jag i soffan och värmer oss medan husse fixar gott kaffe till mig :-) Rara dottern fixar med julgodis och bakning i köket...knäcken gjorde hon igår...det spelas julmusik för fulla muggar. Jag ska strax se dagens avsnitt av julkalendern på datorn (på tv:n är det fotboll igen) och dricka kaffe. Ska baka en sorts kakor senare hade jag tänkt...inte till julen direkt utan till min födelsedag (26:e) bra att ha något att bjuda på då :-)
Sötisen har julröd rosett med swarovskisten idag på 4:e advent...

Alize har varit ovanligt busig sedan vi kom hem...just nu (hon tröttnade på att sitta still i soffan) håller hon på att spöa upp mina strumpor som hon varit och hämtat i tvättstugan (inte rena), julgrisen har fått sig en riktig omgång också...hon kastar omkring sakerna så det bara yr om det...oj, nu kommer kaffet :-) Ha en underbar 4:e advent allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar