tisdag 6 december 2011

Jul till alla fåglar


Igår fick jag hem vår nya fågelmatare som jag beställt av en rar tjej som sålde för Världsnaturfondens räkning...visst är den fin? Imorse drog jag genast iväg och inhandlade fågelfrö, en hållare till talgbollar och så givetvis ett gäng talgbollar...så nu är plommonträdet julfint till alla små söta fåglar :-) Jag vet att jag är lite väl sen med att börja mata fåglarna (det sägs att man ska börja tidigt på hösten) men jag har väntat på "svampen". Vi har inte matat fåglarna på 10år på grund av att vi haft en söt stor kattherre som alltid utökade sin kost med att fånga små oskyldiga fåglar som kom för att äta...kändes inte riktigt rätt att lura dit fåglarna för att han skulle bli extra rund om magen...men nu så...
Jag hoppas att det är några som hittar till vårt lyxiga mathak...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar