söndag 5 maj 2013

London, del 1


Ok, här kommer första delen av min Londonresa i dagboks syfte...
Startade kl 04.30 hemifrån och körde mot Arlanda...som sällskap hade jag min kära mor som var orsaken till att denna resa blev av...hon fick ju sin resa i 70års present och jag åkte med henne som guide.
Efter att ha parkerat bilen på långtidsparkeringen och bussat till terminal 2 intog vi frukost på Starbucks. Efter det var det dags att ta oss till rätt gate och kliva ombord på planet.

Alltid lika härligt att flyga...


Efter att ha checkat in på hotellet åkte vi till Notting Hill för en klassisk engelsk lunch på puben, Fish and chips...en kall öl passade utmärkt till :) Om vi orkade äta upp...nej, men ölen orkade vi :)

Efter lunchen åkte vi iväg på lite shopping på Harrod´s...just här handlade vi dock inte...

Var lite sugen på att köpa en ny bil...men...lite bökigt att få hem den + att det var ett fel på den som jag påpekade för killen som stod och demonstrerade bilen...jag sa att det är bedrövligt att bygga en så dyr och fin bil men inte kunna läsa instruktionerna bättre...ratten hade ju hamnat på fel sida...dåligt tycker jag...Killen fick sig ett gott skratt :)

Efter lite affärsbesök blev det ett besök i st James´s Park för att spana på de svarta svanarna...förra året såg jag bara en men nu hittade vi två som ni ser.

Blomsterrabatterna prunkade av växter och solen värmde gott, härligt att kunna gå omkring i T-shirt.


London visade sig från sin bästa sida den här dagen.

Vårt lilla Londonhem.
Köket
Badrummet

Efter att ha skrotat runt och bara haft det toppenbra åkte vi hemåt. Vi hade hyrt ett rum med pentry så vi stack iväg till en mataffär och köpte lite frukostmat till kommande morgon + lite vin till kvällen :)
 Så var vår första dag i London, en bra start på vår resa tyckte vi.









  

2 kommentarer:

  1. Vilket hotell bodde ni på och i vilken stadsdel låg det? :)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vi bodde på Hyde Park Suites som ligger i Bayswater. Prisvärt med ett bra läge till tunnelbanan.

    SvaraRadera