tisdag 14 maj 2013

London del:3


Efter en god frukost promenerade vi till Notting Hill i solskenet, vi hade Portobello road market som mål för dagens första stopp. Charmiga omgivningar att strosa i och en massa att titta på...+ att min favoritaffär med sidenband ligger där :) :)
När vi kom fram så var marknaden igång och det var lagom med folk...perfekt!

Här ser ni mitt lilla paradis med sidenband...bara ett problem...så dj**la svårt att välja...kan ju inte köpa av alla sorter och färger...men visst följde det med lite olika band med hem...visar senare :)

En varsin öl njöt vi av...jag som gillar ale passade på när jag var i London.


En Crepe´s (eller hur det nu stavas) med jordgubbar och grädde slank ner, ruskigt gott :)
Vill ha en igen...



När vi var nöjda med Portobello market var det bysst med folk, det gick knappt att ta sig fram...


Då vi var på marknadshumör tog vi tunnelbanan till nästa marknad...den här ligger i Camden. Ännu en marknad som jag var till förra året också...den här är större och helt full av allt från himmel och jord...en bra marknad att fylla på magsäcken på då den är full av matstånd från jordens alla hörn och vrår :)
Vad sägs om Paella...

Innan vi återvände till hotellet så gjorde vi ett besök på Primark för lite lågprisinköp av kläder till mina barn där hemma...det blev en fullproppad kasse...

Köpte med mig en Starbucks latte hem från tunnelbanan som jag njöt av på hotellet efter jag fått av mig skorna...ömma fötter.
Vi pustade några timmar innan vi fixade till oss inför en sen middag på restaurang...Scottish steak house föll valet på...en redig stek med öl till...ett perfekt avslut på dagen och även på vår resa...dagen efter var det dags för hemfärd...sista dagboksdelen kommer senare :)










2 kommentarer: