lördag 25 maj 2013

Lyckliga jag :)

Smaüri

Sedan ett tag tillbaka så har jag haft en önskan om att rida Islandshäst...idag har jag gjort det!!!
En fin arbetskamrat lät mig komma och förverkliga denna dröm...hon är ägare till Smaüri...en riktigt fin kille som var väldigt snäll och lugn. Så...jag har ryktat, kratsat hovar och ridit...till och med töltat lite :)

Jag har inte ridit sedan jag var liten så jag hade glömt allt...det kändes väldigt vingligt först...lite nervös var jag nog...tur att jag hade bra instruktör och att Smaüri var en riktig "mammagris" och gick snällt bredvid sin matte.

Men vad det var roligt att rida :)


Visst är han fin!
Jag har fått ett löfte om en nästa gång :) då ska vi rida ut en tur i skogen...längtar.
En annan dröm som jag har haft länge är att åka till Island så det hoppas jag blir min nästa resa utomlands...då blir det till att rida igen hoppas jag...Islandshäst på Island...känns som om det är det optimala :)
Stort TACK för idag!!!



5 kommentarer:

  1. Vilken fin häst! Ha det bra,Eva!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm, han är jättefin och väldigt snäll :)
      Kramar till er.

      Radera
  2. Det verkar som att vi inte bara har York-intresset gemensamt utan även intresset för hästar. Roligt. :-)PS. Nu är det fem veckor kvar tills vi får vår lilla valp och vi lääängtar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad spännande med valpen...förstår att du längtar. Skriv gärna och berätta hur det går :)

      Radera
  3. Det lovar jag att göra! :-)

    SvaraRadera