söndag 9 juni 2013

Alize och Elza

Alize ca 11 veckor

I veckan fick jag en fråga från en av mina bloggläsare om jag kunde visa bilder på mina flickor när de var valpar...visst inga problem tyckte jag...men vad upptäcker jag...hittar inte hårddisken med alla Alizes bilder...var kan jag ha lagt den.
Så tyvärr blir det inte många bilder på Alize i detta inlägget, får återkomma med dem vid ett annat tillfälle.
Alize ca 1 1/2 år, i utställningsskick.
Några dagar efter att dessa bilder togs så klipptes Alize kort.

Elza, 9 veckor
Elza och Alize ser varandra för första gången.
Elza 10 veckor
Elza 13 veckor
Elza 17 veckor
Elza 5 månader
Som ni ser så var de ganska lika till en början då de precis kommit hem till oss men de blev olika väldigt fort..både till storlek, färg och pälstyp. Alize hade båda sina öron hängandes ganska länge medan Elza hade rest sitt ena innan vi fick hem henne...det andra stod snart det också.
Faktum är att vi är väldigt glada över att de är så olika till utseende och sätt, det gör allt mycket roligare. De är två personligheter som berikar våra liv :)








4 kommentarer:

  1. Tack för bilderna! Vad roligt att se. :-) Som du säger var de ganska lika som små men är väldigt olika nu. Roligt hur det kan bli. Förstår att det är roligt med två hundar som är så olika. Hur mycket väger Alize resp. Elza nu som vuxna och hur mycket vägde de som valpar (i förhållande till varandra)? Bara intressant att veta. :-) Om du vill följa min valpresa kan du göra det på min blogg: http://juliasgoda.blogg.se/. Det är ingen hundblogg men det kommer nog bli en del hund-inlägg framöver... :-) Tack igen för valpbilderna!

    SvaraRadera
  2. Ingen orsak :)
    Elza väger nu 3kg och storklunsen Alize 5,5kg...Alize vägde 1,5 kg när hon var 9 veckor och Elza 1kg så Alize har varit större redan från start. Alize är förutom lite "glädje" vikt både högre och längre än Elza. Alize är väldigt lik sin mamma som ser lika dan ut till kroppsform medan Elza är väldigt lik sin mamma...kanske du kan få en liten hint om hur din valp kommer att se ut från valpens mamma.
    Ska bli kul att få följa dig och din lilla valp :)

    SvaraRadera
  3. Tack för svar! Vi hörs och "ses" på våra bloggar framöver. :-)

    SvaraRadera