lördag 15 juni 2013

Regnbågen


Regn ger mig blandade känslor...ibland är det otroligt mysigt att kura under filten med en bra bok och en kopp kaffe medan regnet öser ner...jag tycker att ett riktigt sommarregn gör trädgården ren och fin.
Jag har ett fint minne från förra sommaren då jag och dottern tog på oss träningskläderna och drog iväg på en runda i spåret...det fullkomligt öste ner regn...men det var riktigt uppfriskande att röra på sig i regnet...vi blev helt genomblöta och fick klä av oss allt utom trosor och bh innan vi kunde sätta oss i bilen och köra hem :) Tur att det var tidig söndagsmorgon och folktomt...vilken syn vi måste utgjort :)

Regn bjuder också på vackra regnbågar, som den här som visade sig i fredags...men...

Sedan har vi de dagar med regn som man bara avskyr...som när man vill sitta ute och njuta av solen i goda vänners sällskap. När man ska vara ute en hel dag och man bara blir våt och kall...riktiga skitdagar...men skit samma som min svärfar skulle sagt, idag skiner solen :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar