onsdag 19 juni 2013

Fina flickor


Titta så fina mina flickor är...nyklippta och väldoftande...och ruskigt trötta.
Vi, jag och dottern, drog på oss träningskläderna och åkte iväg till hundtrimmet när jag slutat jobbet...vi började med att lämna in Alize så att hon som fattar vad som var på gång inte skulle få en lång kvalfylld väntan. Medan hon blev klippt tog vi andra en timmes promenad bland kohagarna i det fina vädret. Bra att Elza fick gå av sig lite energi så att hon skulle vara lugn när det väl var hennes tur att bli fin...
Bad tjejen på trimmet att klippa Alize lite kortare än vad hon brukar den här gången och jag blev riktigt nöjd, det blev super bra. Tofsen hade hon inte rört mer än någon centimeter...hon vet att jag är rädd om den...så den vill hon att jag klipper själv :) så det gjorde jag så fort jag kom hem.

Lilla Elza klipptes inte lika kort som Alize...men nog så kort...det blev inte mycket Elza kvar...så liten och tunn jämfört med Alize :) Tofsen är borta, känner lite sorg i hjärtat, men den var så tunn och bedrövlig att det inte var något att spara på...men visst är hon fin våran Elza också :) 
Gissar att jag kommer att ha två fina flickor som kommer att sova som stockar i natt. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar