tisdag 25 juni 2013

Då var det dags igen...


Idag blev det till att ringa veterinären igen...inatt har Alize slickat sig på vulvan, "kissemurran", lite väl mycket...röd och svullen var hon i morse så jag ringde till veterinären för att rådfråga. Hon löpte i maj så det var inte någon löpning på G...veterinären ville att vi skulle komma och röntga så det gjorde vi...rädd att det skulle vara livmodern som spökade...men det var det inte :)
Däremot var vår lilla fröken full med skit och detta trots att hon bajsade ett stort lass innan vi gick in...det blev en dos lavemang sedan gick proppen :) Det gick inte att se livmodern på bilderna förrän efter lavemanget...kanske berodde slickandet på att hon hade jobbigt med magen eller så börjar hon bli skendräktig...vi vet tyvärr inte...salva att smörja på det röda hade vi hemma så den ville veterinären att vi skulle använda två gånger om dagen i max 7 dagar + att hon ska få lösande för magen 2 gånger per dag. Alize äter ett specialfoder för att minska på vikten och det är det som gjort att det blivit så här...vikten däremot går det lysande med...hon har gått ner 1,1 kg på fyra månader, inte dåligt eller hur!

Det enda som Alize tycker är ok hos veterinären är just vågen...hon går direkt dit och sätter sig när vi kommer in innanför dörren...i stor förhoppning om att det är det enda som hon ska behöva genomlida där...
Efter en stund lade hon sig och vilade under min stol i alla fall...gillade läget så att säga...
Nu får vi hoppas på att det slutar här med Alizes problem och att vi får en bra sömn i natt...inget slickande tack...
Jag har längtat till att få gå och sova ett par timmar nu, är så trött och vår renbäddade säng lockar. Natti!


2 kommentarer:

  1. Hejsan och attans vad ni är hos Djurdoktorn! Själv håller jag mig frisk och kry...fick inte följa till Bovik idag för min husse är fästingnojig efter sin borelia. Min matte och er mormor L. har haft den årliga midsommarfesten, lika trevligt som vanligt.Nu undrar jag var matte fixar alla fina "skyltar" på Buster? Är allt lite avundsjuk och skulle vilja ha...Allt gott till er tjejer och grabbar! / Warga the fulipuli.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej själv!
      Ja här har det varit alltför många besök på det där förskräckliga stället...vill inte dit igen.
      Förstår din husse men det är ändå svårt att slita sig från att åka till Bovik tycker vi :)det är som du säger trevligt där :)
      Sätt dig vid datorn och knappa in Vistaprint, så hittar du nog vad du söker.
      Ha det gott! Kramar från oss

      Radera