lördag 22 juni 2013

Kransbindning


Igår morse var det dags för dottern och mig att binda våra midsommarkransar...dottern har alltid haft krans varje midsommar...de två sista åren har hon bundit själv så jag har börjat sakna att göra den sysslan...bestämde mig för att binda mig en egen krans i år. Det fick bli en lyxig krans med "köpe" rosor :)
Elza och Alize var med oss ute på gräsmattan...Alize gick och lade sig i solen medan Elza var desto mer aktiv...
Liten luktade tyvärr inte bara...mycket tänder som användes...
Med ett strå i munnen...
Här var det lövat...
Här kan jag gnaga lite...
Kul att gnaga på björkstammen...

Här ser ni min krans, röda Rosor, Blåklint och Björkris.
Dottern ville ha en småblommig krans, den innehåller bland annat Akleja och Alunrot. Den blev väldigt fin tycker jag.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar