onsdag 27 juli 2011

Dagens rosett

Dagens rosett är "baby"rosa med lite guld, den har som synes en swarovskisten i mitten.
Idag skiner solen från en klarblå himmel och jag sitter i skuggan med två rara vovvar. Fattar inte vad som hänt med mig...pallar inte med värme och sitta i solen...jag som älskat det förr. Det går givetvis bra på en badstrand eller ute med båten men här hemma är det bara pest.
Alize och Puffe klagar inte alls på att ha sällskap i skuggan :-)
Medan jag sitter här och bloggar sliter duktiga dottern i solen med att olja in en solbänk, sonen är och badar med flickvännen, gubben har åkt och fiskat med min far och hans sambo. Jag ska om en stund börja fixa med dagens middag, grillning står på menyn. Köttet ligger redan i marinad så det är det övriga tillbehören som ska fixas.

Svala stenplattor är toppen tycker fröken Alize. Denna lilla dam har dagen till ära fått sina klor klippta.
Puffe föredrar att ligga i soffan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar