söndag 17 juli 2011

Sol och bad

Under vår första dag i Finland hade vi strålande sol på molnfri himmel = sol och bad. Utanför ett ställe som heter Lohtala finns det sandstränder som är helt underbara (jag vet vad det stället heter men jag kan inte stava namnet). På den ena sidan brukar det vara folk som har hund med sig, så även vi till Alizes stora lycka. Vi gick längst bort på denna jättestrand så hon kunde springa lös, och som hon sprang. I vattnet, ur vattnet, i vattnet, om och om igen. Hon simmade, hoppade, jagade, plockade pinnar och gud vet vad...fullkomligt galen var hon.
Det är mycket långgrunt så vattnet var varmt och skönt, Alize stod med vattnet upp till hakan och bara njöt stundtals.
Tjo ho här kommer galen Yorkie...
Mys i varmvatten
Torkning på husses och mattes handdukar. Vad då sandig? Jag? Äh jag är så söt så dom blir inte ett dugg sura på lilla mig...
Avslutar med en stund i solen. Det här är livet för en liten vovve...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar