torsdag 3 november 2011

Äntligen ren Alize


Idag blev jag hemma från jobbet då febern finns kvar i min stackarns kropp (ingen annan tycker synd om mig, så det får jag göra själv...). Efter att jag varit ute och sett till att Alize fått sin morgontoalett avklarad tog jag mig en skön dusch efter nattens svettningar, sedan mina kära vänner lurade jag in min lilla oskyldiga vovve in i duschen. Hon tyckte som vanligt att matte är en skurk som blöter ner henne...
Men efter badet då förvandlas den lilla surfian till en racervovve...hon springer som om hon hade eld i baken...
Vild och vacker, eller?



6 kommentarer:

  1. Pendi är exakt likadan, formel 1 race genom hela lägenheten o man ska gnugga sig mot allt för att bli torr. :D

    SvaraRadera
  2. Ja det är vansinnigt vad fort det går...det ser så roligt ut.

    SvaraRadera
  3. Evert med! Fast vi brukar vara snabba att ta fram hårtorken, då står han snällt jättelänge - Evert älskar att bli torkad (till och med mer än att springa racer genom lägenheten och försöka torka sig mot mattorna)

    Och du, jag tänkte på en sak. Jag har ett jättebra husmorstips mot urinvägsinfektion som jag fick av min gammelmoster -det funkar jättebra för mig.

    Ta en näve färsk persilja och koka upp med en halv liter vatten. Låt kallna, sila sen av persiljan och häll upp på en halvlitersflaska. Drick lite då och då under dagen. Gör om varje dag tills det är bra. På ett par, tre dagar brukar min urinvägsinfektion vara mycket bättre. Jag använder det varje gång jag får minsta känning, för det funkar inte alls med tranbärsjuice för mig -sötaktiga drycker gör det bara värre! Vatten och persiljeavkok gör hela skillnaden :)

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset, ska verkligen prova. Jag har varit skonad från urinvägsinfektioner fram tills i aug. i år då jag fick min första...fasen så ont det gör. Om det går att undvika med denna enkla kur är det ju toppen.
    Alize älskar också hårfönen :-)men först ska det springas lite och gnuggas i ryamattan...

    SvaraRadera
  5. Vilda gillar INTE fönen men ÄLSKAR att köra racer i hela huset. Tror ibland att det inte kommer att gå bra i svängarna och man får hoppa undan när hon kommer runt hörnen:) ser väldigt kul ut!

    SvaraRadera
  6. Det verkar som många yorkar förvandlas till racerhundar efter bad :-)
    Min mors Golden också förresten...lite värre då 35kg vovve far runt...

    SvaraRadera