onsdag 2 november 2011

Hundskor?

Ja, vad säger man... Vansinnigt söta men är det nödvändigt? Visst kan jag förstå att det behövs något på tassarna om man bor uppe i norr där man kan snacka om minus grader, men annars...
Till Alize har jag små skor i tyg...lite mer sko än en strumpa bara. Inhandlade dem för något år sedan för att ha som skydd om hon skulle göra illa sig i en tass och eventuellt vid ruskväder. Än så länge är de oanvända. Ni som har skor till vovven, funkar det bra? Var det svårt att vänja hunden med skorna?
Är man sugen på dessa små röda så finns de hos doggie.se

2 kommentarer:

  1. Hej! Vi köpte skor till Everts i våras eftersom det fastnade fruktansvärt med snö på tassarna och han frös så fasligt. Det var ju lite "sprättig" gång i början, men han vande sig ganska snart. Jag bestämde mig bara för att nu är det skor som gäller. Basta! Den inställningen brukar funka för det mesta hos oss oavsett om det gäller skor eller kloklippning :)

    Fast jag skulle föreslå att om hon efter några promenader med skor fortfarande går och sprätter kanske de inte passar så bra, då kanske du ska testa några andra?

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Ja, jag kan förstå att Evert behöver lite extra på tassarna, ni får ju alltid en rejäl vinter hos er varje år. Jag kikade på Everts filmsnutt när han går i sina skor...ha, ha han såg för rolig ut :-)
    Alize har än så länge inte haft behov av skor, hon fryser inte så lätt men har desto mer problem med snöklumpar. Tur att hon som Evert har lätt för att finna sig när matte väl bestämt sig :-) Var bara rädd att det skulle bli sådär rolig gång under en väldigt lång tid...

    SvaraRadera