söndag 5 februari 2012

Dagens rosett


Blå rosett i två olika toner med en silverblomma i mitten blev det idag.
Jag fick med mig Alizes älskade extramatte till simhallen och vi avverkade 2000m, härligt att ha sällskap. Efter dusch och bastu fick hon bjuda på gott kaffe och vi planerade lite inför vår kommande Londonresa. Väl hemma igen möttes jag av ett tomt hus då Alize och husse var ute på långpromenad i kylan, jag hade lite extra energi och slängde ihop en sockerkaka och fixade middag.
Den här helgen kan bara summeras på ett sätt, en riktig toppenhelg! Helgen startade med att gubben städade, sonen och hans flickvän gjorde jättegod fredagsmiddag, jag har träffat mina två bästa vänner under trevliga förhållanden, gubben och jag har fixat och donat och fått undan sådant som skulle varit gjort för länge sedan, motionen har inte känts annat än uppiggande och mycket med tid för soffmys med liten vovve. Ja, helgen har varit riktigt energi givande.
Liten vilar efter promenaden.

2 kommentarer: