söndag 12 februari 2012

Dagens rosett


Ljusrosa rosett med vitt pärlemorhjärta i mitten valde jag idag.
Nu har tofsen blivit klippt lika så håret på tassarna och mellan trampdynorna, det enda som återstår är att liten motsträvig vovve behöver badas. Det får bli kvällens syssla :)
Alize och jag har tillsammans med husse varit ute på promenad i solskenet, riktigt härlig dag med lite mildare luft och solsken. Väl hemma kände jag att det definitivt var min tur att motionera dammsugaren denna gång då gubben varit den som gjort detta de senaste veckorna. Har äntligen fått tillbaka energin i kroppen som varit som bortblåst senaste veckan så städningen gick som en dans :) jag lagade god söndagsmiddag och plockade undan och donade och gjorde fint här hemma, skönt att börja jobbveckan med ett renstädat hem.


 Fattar inte varför liten nyfiken vovve alltid blir så snöig...kan det vara på grund av allt nosande, rullande och sprättande som ska göras under promenaden...kul ser hon ut att ha i alla fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar