måndag 6 februari 2012

Måndag...


Måndagar skulle behöva några extra timmar så jag hinner mer...jag slutar jobbet 17.00, hem och äta, storhandla för veckan, plocka in matvarorna, packa tränings väskan för att sedan dra iväg till simhallen för lite simning och en timmes vattenaerobics, hemma igen ca. 21.30 pigg till tusen i skallen men inte i kroppen = svårt att varva ner och komma i säng. Tur att Alize har sin älskade husse dessa dagar så hon får sina promenader + att ha någon att gosa med i soffan.
Jag fotade liten vovve som vanligt på min lunchrast och när jag kollade på bilderna nu i kväll är det bara att konstatera att tofsen är i ett skriande behov av klippning. Det ser ut som värsta lappluvetofsen på skallen, inte snyggt. Som ni se så blev det en rosettfri dag idag...liten vovve var nödig och ville komma ut snabbt som tusenfotingen :)
Nåja, vi får förmodligen stå ut med vildvuxen tofs till i helgen...då vankas bad, klo klippning, öron rakning och som nyhet på planeringen...ansning av tofs till liten motsträvig yorkieflickas stora fasa...
Nu blir det natti för mig och Alize :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar