fredag 27 juli 2012

Fin fina öron :)

Kolla vilka fin fina öron Elza har...idag har vi rakat och kantklippt hennes och Alizes öron...trodde dock inte att det skulle gå särskilt bra med Elzas men det gjorde det :) Jag har alltid haft den inställningen att det är jag som ska avgöra när "skötselstunden" är över och inte motsträviga vovvar...så med lite lock, pock och envishet stillade hon sig och satt helt stilla i dotterns famn tills jag var klar och nöjd, duktiga lilltjejen :) Flickornas svansar blev också kortade och fina + att Alizes tofs klipptes. 
Alize är så van och rutinerad med allt mitt pysslande så hon lägger sig bara ner på mattan och väntar medan jag fixar med hennes öron och allt annat som ska göras. Jag brukar ha korta "skötselstunder" lite då och då istället för att fixa allt på en och samma gång...tycker att det funkar toppen bra och man får glada vovvar varje gång som inte hinner ledsna. Alize älskar att varje dag hoppa upp på bordet när mattan rullats ut...hon vet direkt vad som skall göras då jag öppnar dragkedjan på hennes väska...fast hon inte är i samma rum så kommer hon direkt. Nu för tiden står Elza och gnäller nedanför och vill upp hon med...dock är hon mer yster under borstningen :) det finns en del att jobba på med lillfian men vi är på en mycket god väg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar