måndag 2 juli 2012

Nu är hon här :D


Jag och min familj vill härmed tala om att familjen har utökats...med vår lilla valp :) och det är inte vilken liten valp som helst...utan världens finaste :D
Vi trodde att vi hade namnet klart men ...nja, det passar inte riktigt...vi behöver någon dag till på oss.

Ett litet meddelande till Emanuel.
Kommer du ner och hälsar på oss i sommar? Jag tror att det finns glada vovvar som behöver skötas om av dig.

Första mötet mellan Alize och valpen

Alize tycker att valpisen kan fara och flyga i mellan åt...men den är ganska kul att leka med ute på gräsmattan. Alize är dock inte övertygad om att det finns någon anledning till att denna lilla tjej ska bo hos oss, men hon är jättesnäll mot henne. Valpisen fick faktiskt låna Alizes älskade tuggben en stund :) inte illa.
Visst är hon söt...:)


19 kommentarer:

  1. Meen gud va roligt för er att ni valde att ta hem en liten york flicka :) Hoppas att ni trivs tillsammans! Våran lilla Lexie ligger just nu och sover efter en stunds lek ute i gräset tillsammans med våran andra vovve Winona! Må gott! Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det kul :) Det har varit svårt att vara tyst om vår nya familjemedlem här i bloggen :)
      Lycka till ni med!
      /Madeleine

      Radera
  2. Åh gud så söt! Vi får avlägga ett besök snarast möjligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkomna! Ta med er guldklimp så jag får mysa med honom :) (då menar jag inte Johan)

      Radera
  3. Grattiz Alize!
    Oj, jag känner valplukten ända hit...härligt!
    Så söt valp, lycka till hela familjen med den nya medlemmen, hälsar Warga med tvåbenta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar, tackar :)
      Alize är inte supernöjd än...finner sig i att lillfian finns men har inte fattat vitsen med henne ...
      Ha det gott!

      Radera
  4. ÅÅååå sicken söööötttttnos. Nu blev jag valpsjuk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Söt som socker är hon :)och kaxig till tusen...
      Välkommen om någon vecka!

      Radera
    2. Ååå jag kommer gärna på besök och lukta valp krama valp. Minns när du kom och kollade in liten Duplo. Säg till när det passar framöver =)

      Radera
    3. Jepp, jag meddelar och sätter på kaffe :)

      Radera
    4. Kaffe kan du skippa ingen kaffedrickare. Bara jag får gossa med liten söt Elza så är jag nöjd

      Radera
    5. Ok, gosa du så står jag för kaffedrickandet ;)

      Radera
  5. Nej va härligt! Ååh nu blir jag ju jätteavundsjuk, vilken sötnos! Vi har faktiskt börjat fråga Pendi också om inte hon skulle vilja ha en lillasyster/bror inom nåt år också ;), troligen en till york isåfall, de är ju för underbara!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja,en riktig sötnos är hon :)
      Tycker att det funkar bra med två hundar då det är en så liten ras...vi åker och far en hel del och man måste ju tänka praktiskt. Hoppas att Pendi får en kompis hon med :)

      Radera
    2. Det går bra med 3 (lagom)STORA hundar också ;-)

      Radera
    3. Ha, ha...ordet lagom har vi olika syn på...;)

      Radera
    4. Jag anser att två an mina hundar är alldeles lagoma i storlek en är dock alldeles för liten =)

      Radera
  6. Så himla ljuvligt med en liten valp, och vilken tur att ni redan har en Yorkietjej som kan hjälpa till att lära den nya tjejen i hushållet allt man behöver veta :)

    Grattis och lycka till med allt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack :)
      Ja det är något speciellt med valpar (och bebisar) :)
      Elza följer Alize som en skugga och jag hoppas att lillfian blir lika klok som sin mentor.

      Radera