onsdag 11 juli 2012

Nytt i rosettlådan



Ja nu har det nog slagit runt i min skalle igen...men visst måste mina vovvar ha matchande rosetter när väl Elzas päls vuxit ut lite till...jag började jobba på problemet i måndags och här ser ni resultatet :)
Nio matchande rosetter som kommer att pryda mina små Yorkshireterriers så småningom.
Först ut är dessa rosa/vaniljrutiga rosetter med swarovskisten i mitten.


Sedan blev det dessa fyra rosetter som är sydda av band som jag köpte under min resa till London. Ett hjärta fick vara prydnad i mitten denna gång. Om man är intresserad av dessa "karameller" så rekommenderar jag att man hör av sig snarast...först till kvarn gäller...jag har bara en begränsad mängd band...Priset är som vanligt 60kr för rosetter med spänne och 45kr för valprosetter med latexsnodd, tillkommer gör endast postens porto.
Ett gäng prickiga rosetter måste finnas i varje Yorkshireterriers rosettlåda...ceris, grön och orange...starka färger passar fin fint...med ett pärlemorhjärta i mitten ;)


Dottern var med och bestämde hur en rosett skulle se ut och här har ni resultatet...ljuvt rosa/vit med ett pärlhjärta i mitten. Tack raring för hjälpen!
Er beställning gör ni som vanligt via min mail; madeleine.nilsson@edu.osthammar.se  Välkomna!

4 kommentarer:

  1. Super fina :) kul att matcha! Min stora vovve trivs dock inte i rosetter så jag väntar ivrigt på att kunna göra toffs på Lexie! / Anna m hundar

    SvaraRadera
  2. Tackar!
    Jag hoppas bara att Elza kommer att vara lika tålmodig som Alize är vad gällande pälsvård och rosetter :)

    SvaraRadera
  3. Men nu har jag ju missat något igen inser jag. Varför är det bara snodd för valpar? Här hemma hos oss är det snodd som gäller fortfarande! :)

    SvaraRadera
  4. Ha, ha...nej då, du har inte missat något :)Fick höra för länge sedan att det var lättare att sätta fast rosetter med snodd i valpars tunna päls, sedan har namnet hängt kvar. Mina valprosetter med snodd är lite mindre än de med spänne. Jag personligen tycker att det är lättare att först sätta upp tofsen med snodd och sedan sätta i rosetten med spänne.I det stora hela spelar givetvis hundens ålder ingen roll i valet av rosett :)

    SvaraRadera