söndag 15 juli 2012

Träningsmorgon


Ibland gäller det att vara beslutsam...igår kväll bestämde dottern och jag oss för att dra ut på träningsrunda direkt på morgonen idag...sagt och gjort och i sällskap av Alize drog vi iväg i hällande regn. Ni kan tro att det var tre drypande blöta och trötta motionärer som kom hem efter en timme.
Alize hade tyvärr med sig fyra äckliga fästingar hem...tre kröp i pälsen och en hittade jag fast på ena örat. Jag har givit dem en sjömansbegravning i toan...
Hemma kurade Alize ned sig i soffan tillsammans med husse och Elza som hade myst där under vårt blöta pass i spåret. Jag hoppade in i en varm dusch medan dottern körde ett fyspass innan det var dags för henne att avlösa mig under det varma vattnet.
Kaffe i magen, handlat och städat har vi sedan grejat med denna regniga söndag...+ haft gäster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar