onsdag 16 januari 2013

Knutmasso 2013

Mimmi Pigg

Det var första gången på ruskigt många år som jag deltog i Knutfirandet...tror att det är ca. 23år sedan sist...
Men nu var det dags, så tillsammans med fem andra tjejer har jag sytt och knåpat i hemlighet under några veckor. 
Kjol, blus, mask, handskar och skoskydd syddes
Så här blev resultatet :)

Elza skulle vara med under fotograferingen som ni ser, hon har även varit med under tiden jag sytt...lilla trådrulletjuven...och snodde hon inte trådrullar så skulle hon ligga i mitt knä och sova...inte lätt att sy med en sovandes Yorkshireterrier i knät vill jag lova.
Svansen med rosett var kul...
Mimmis väska var välfylld :)

Självklart hade vi rosetter som vi delade ut bland alla barnen som var ute och kollade på Knutfirandet, en uppskattad grej bland tjejerna...killarna såg inte lika glada ut...undrar varför ;)
Alizes och Elzas älskade extramatte med gubbe hittade jag i publikhavet och jag kramade om henne...vet ni vad hon sa...- Typiskt dej med rosetter...:) Visst var det, mitt gebit liksom.
Men det var dock inte min ide att dela ut rosetter utan det var en av de andra tjejerna som kläckte den ideen...men jag var snabb att gilla påhittet. 

Och kolla...vi kom med i tidningen (UNT)...Påpälsade som bara den roade vi oss ute i kylan tills det var dags för ett mellan spel hos en av tjejerna innan dansen började. En kul kväll vill jag lova trots att febern drabbade mig...Alvedon och jag var goda vänner under kvällen, vi hängde ihop kan man säga :)








2 kommentarer:

  1. Hej! Jättesöt knutgubbe du blev,jag ska titta i unt.Hoppas det var en bra kväll trots kylan.
    Vi får hoppas att Elza växer till sig,och kan bliva något lugnare! EVAKRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar :) Vi klarade oss riktigt bra i kylan...bra med kläder och värmande innanför västen :)
      Elza får inte bli alltför lugn...vi gillar lite bus.
      Kramiz

      Radera