tisdag 1 januari 2013

Nyår 2012


Jag hade fixat en liten bordsdekoration med röda rosor som fick pryda bordet...det ska vara blommor på nyårsafton tycker jag :)

Röda vattenglas fick matcha rosorna, i övrigt gick dukningen i vitt och guld. Mormors vackra Rörstrands servis passar perfekt att fira in det nya året med.
Till förrätt åt vi skaldjurstårta, lax, hummer, räkor och löjrom gömmer sig i denna goda skapelse...smakade riktigt gott kan jag lova. Det fanns kvar så jag har mumsat även idag :)
En riktig nyårsklassiker avlöste skaldjurstårtan, oxfilé med Hasselbackspotatis och till det rödvinssås (gjord efter konstens alla regler)...inte dumt alls.
Som avslutning på nyårsmiddagen blev det vaniljglass med jordgubbar, blåbär och hallon...enkelt men gott.

Maten och bubblet var som vanligt gott och mättande...
Mina fina flickor bjöds givetvis på lite extra god mat under dagen...till frukost serverade vi handskalade räkor som topping på torrfodret och till middag serverades kokt oxfilé. Alize och Elza hälsar att de var mycket nöjda med sin nyårsmat.

Alize som inte är någon fan av raketer hade stundtals det jobbigt, men på det stora hela fixade hon det bättre än vad jag trodde hon skulle göra. Hon valde att vara nära mig men i början gömde hon sig när det small men på slutet av kvällen låg hon kvar hos mig. 
Elza brydde sig inte ett dugg i oväsendet...hon lekte på som vanligt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar