söndag 20 januari 2013

Solskenspromenad


En riktig energi kick fick jag under dagens långpromenad med mina fina flickor...vitt och vackert, -3 grader och solsken...vilken vinterdag! Alize och Elza var pigga de också så vår promenad varade i 55 minuter...

Alize har haft en rosettfri dag idag...och fick som vanligt snö på lilla nosen...det finns så mycket spännande att stoppa nosen i tydligen :)

Lilla Elza springer och busar med tant Alize mellan varven men visst blir det en hel del sniffande och nosande för henne också. En hel del kissande ska också utföras...det gäller tydligen att lägga ut bra spår av löpande Elza...

Andra spår som också är jättebra är skoterspår tycker Elza...hon valde att lämna ett alldeles eget litet spår där...som den ordentliga matte jag är plockade jag givetvis upp efter henne...

Dessa fina dagar ger mig mycket energi och är som manna i själen...skönt att traska omkring med vovvarna och låta tankarna vandra iväg åt alla möjliga och omöjliga håll. Tänkte lite på stundande 70års kalas för mor och hennes sambo, solsemester och trädgårdsmässa...bio och lite annat kul dök också upp :)
Träningsvärk har jag också...mina stackars armar...imorgon ska jag locka ut en toppenbra träningskompis en timme...vi har inte setts sedan julveckan så nu ska vi ta tag i träningen igen...tur att jag tränat själv under tiden.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar