torsdag 3 januari 2013

Morgonpromenad med belöning


Vad det är underbart att ha semester och kunna ta en lång promenad direkt på morgonen...vi har gjort det varje dag sedan den 22 december...
Flickorna fick ha sina täcken på sig idag då det var minusgrader, de traskar på så glatt när det är varma och goa. Frisyrerna hade dock kunnat varit bättre...flickorna har inte tid att vänta på sådant när de vaknar...det är bara att slänga på sig kläder och ut med dem så de får kissa. 
Belönade mig själv lite extra efter promenaden idag...med en vanilla latte :) gissa vad jag njöt, själv vaken med tända ljus. Första gången jag drack en vanilla latte var på Starbucks i Peking, syrran lovade att det skulle vara jättegott...hon hade rätt :) Gjorde samma sak i London...vanilla latte på Starbucks...lika god där :) Nu har jag Vanilj sirap hemma så ibland gör jag en själv och drömmer mig tillbaka till Kina, en helt fantastisk resa med roliga människor och vansinnigt mycket skratt...eller hur Anki? Tänkte på dig i morse :)


2 kommentarer:

  1. Hej vänner!
    Grattis på födelsedagen lite sent bara...
    Oj vilka minnen från DEN Kina-resan! Vilken liten trevlig grupp resenärer vi var, med världens bästa guide! Tänk vad hon lärde oss om eunucker och annat matnyttigt...Glada, fina minnen, crazy shopping, bartömning på hotellet (konstigt att vi inte blev vräkta)massor av foton, ja det lever man länge på. Borde ha en återträff???
    Ha det gott hela familjen i Gimo hälsar Anki m.fl.

    SvaraRadera
  2. Tackar!
    Ja jädrar vilken resa vi gjorde...och så galet mycket skratt och som du säger fick vi mycket fin lärdom både tokig och slug :)Bartömning !?! den mins jag inte...eller!
    Visst ska vi fixa en återträff, vi väntar in värmen lite så ses vi. Kramisar från oss.

    SvaraRadera